Na 28 uur in Chimfunshi gearriveerd. - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Annelies Begas - WaarBenJij.nu Na 28 uur in Chimfunshi gearriveerd. - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Annelies Begas - WaarBenJij.nu

Na 28 uur in Chimfunshi gearriveerd.

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

04 November 2008 | Zambia, Lusaka

Hallo allemaal.Na een lange reis ben ik donderdagmiddag aangekomen bij Chimfunshi.De bedoeling was om eerst in Chingola naar de bank te gaan en boodschappen te doen, maar alles was gesloten ivm de verkiezingen, dus geen geld en geen eten.Aangekomen bij Chimfunshi werd ik verwelkomd door Sheila, die met haar overleden man Chimfunshi heeft opgericht, en haar dochter Sylvia. Van hun heb ik wat eten meegekregen.Zij wonen bij de Orphanage. Daarna doorgereden naar het education centre, waar de self supporting cottages staan.Ik wist van Linda( groeten van Bernard en Jacob) ( die ook hier is geweest!)dat het heel basic zou zijn, het valt heel erg mee en ik vind het heel prima zo. Ik deel een cottage met Jo-Anna, een Engelse, die in Zambia geboren is en 14 jaar hier woonde, ze is nu 27.Gelukkig had zij genoeg eten om mij niet te laten verhongeren.Ik heb een eigen kamer met 2 bedden en een klein kastje in het midden.Het toilet staat 20 m achter het huisje, diep gat in de grond maar je kunt wel op het toilet zitten.Prima dus!De keuken is in een caravan.Linda de deur staat er nog steeds los voor!(is er vorig jaar uitgevlogen,omdat iemand niet wist hoe het gas werkt) Tony was er gisteren en vond het wel tijd dat het gemaakt zou worden.Douches okee, lekker fris. (geen warm water dus)We drinken water uit een diepe put, tot nu toe geen probleem.Onze buren zijn Laia en Lara uit Spanje . Zij zijn hier voor research en net als Jo-Anna, heel aardig.
Elke morgen om 6 uur staan we op (vanmorgen zelfs om 5.45 uur, om naar de stad te gaan).Om 6.45 uur vertrekken we. Innocent, de project manager, gaat altijd mee.De 1 ste ochtend gelopen, 1 uur en ook weer terug natuurlijk. Fietsen 20 minuten, wel een Afrikaanse fiets, sommigen weten wel hoe die zijn!Je hebt 2 plekkken waar je kunt helpen. Enclosure 1 en 2 en enclusure 3 en 4.Plaats dit bericht nu en ga zo verder voordat er iets fout gaat en alles weg zoals in Oeganda. Mies als je dit leest, ik ben nu nog een paar uur hier telefonisch te bereiken.

  • 04 November 2008 - 09:41

    Marijke Steiger:

    Hoi Annelies,
    Een beetje een rommelige start maar met al die hulp zal alles wel goed komen. Fijne tijd. Marijke.

  • 04 November 2008 - 09:44

    Lieske En Christ:

    Hallo Annelies,veel succes en plezier daar in Zambia, tot ziens.
    Lieske en Christ

  • 04 November 2008 - 10:17

    Rose Marie:

    Fijn om te weten dat je goed bent aangekomen. Ik kijk uit naar het lezen van je ervaringen.

    liefs

  • 04 November 2008 - 13:13

    Jacqueline:

    Fijn dat je goed bent aangekomen. En nu genieten maar, van je boeiende reis.Ik kijk uit naar je reisverslagen. Groeten ook van Ridgway

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Lusaka

Limbe Wildlife Centre

Recente Reisverslagen:

26 Februari 2009

Fuzzytravel.com

18 December 2008

Volgende bestemming bekend!!

29 November 2008

fotoos

25 November 2008

Ben weer thuis en heb het koud!!

24 November 2008

Over 1 uurtje wordt ik opgehaald!
Annelies

N/aankuse wildlife sanctuary in Namibia.Deze keer geen chimpansees, maar een heleboel andere dieren.Leeuwen,luipaarden,wilde honden,(tamme) cheetaas,(tamme) jonge bavianen, meerkatten,wilde katten,caracals en een semi tamme jakhals.

Actief sinds 06 Okt. 2008
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 19930

Voorgaande reizen:

06 November 2010 - 07 December 2010

Limbe Wildlife Centre

Landen bezocht: