Vervolg! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Annelies Begas - WaarBenJij.nu Vervolg! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Annelies Begas - WaarBenJij.nu

Vervolg!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annelies

04 November 2008 | Zambia, Lusaka

Heb net even de berichtjes gelezen en ook mijn e mail.Je kunt maar 1 keer per week naar de stad, dus volgende week dinsdag zal ik hier weer zijn. Misschien kan ik vanmiddag nog even kijken of iemand gereageerd heeft. Altijd leuk om iets uit Nederland te horen!!Nu verder.Sorry voor de schrijffouten!Tot nu toe werk ik bij enclosure 3 en 4 en heb het daar naar mijn zin. Zal zeker ook nog bij de anderen gaan helpen.De anderen gaan liever naar 1 en 2, dus dat komt goed uit.De 1ste dag was ik bij 3 en 4 met Jo-Anna, de andere dagen alleen. Er is ook niet genoeg werk om er met zijn 2 en te zijn en dan hang je maar wat rond.Encl 3 heeft 14 chimps en 4 heeft er 13. Bij 1 en 2 zijn er veel meer en dan nog bij de Orphanage.De chimps zijn alleen tussen half 12 en half 2 binnen, verder zijn ze buiten.Thomson en Roxy zitten al een week binnen omdat ze ontsnappen. Chiffon zit ook binnen, ontsnapt ook. Thomson mag deze week weer naar buiten. Roxy moet wachten totdat ze onder de fence iets gemaakt hebben, zodat ze er niet meer uit kan. Chiffon moet helaas nog binnen blijven.Hij is heel lief en ik ga regelmatig naar hem toe.Ik heb een grote kam en hij geniet ervan als ik zijn armen en benen kam. Die steekt hij dan door de tralies. Het is echt niet zo dat je bij ze in het hok gaat.Vorige week zijn alle chimps van encl 3 onsnapt.De 2 Spaanse meiden waren heel bang en moesten snel op hun fiets vluchten. De keepers zorgen dan weer dat ze binnen komen.Een paar werden er opgesloten in het nieuwe verblijf dat ze voor Sandy aan het bouwen zijn. Er is zelfs een dierenarts moeten komen,een Z Afrikaan, om een paar chimps te verdoven en terug te brengen naar hun verblijf.Wanneer de chimps binnen komen om te eten maken ze enorm veel kabaal, ze krijsen en stampen tegen het ijzer dat de hokken van elkaar scheidt.Was de 1 ste keer erg onder de indruk daarvan en deed een stapje terug.Het zijn zeker geen schatjes (een paar wel hoor)het zijn tenslotte wilde dieren, die hier eigenlijk niet horen te zijn.Linda, het verblijf voor Sandy is al ver gevorderd. Natuurlijk heb ik er fotoos van gemaakt. Misschien mag Chiffon er volgende week al heen, zodat hij ook wat buiten kan.Helaas is er geen geld om het helemaal af te maken.Als iemand een eurootje over heeft, heel graag. Ik zou willen dat Sandy en nog een paar anderen ook naar buiten kunnen. Alle beetjes helpen!Gisteren ook fotoos gemaakt toen Brian en Louise mij aan het groomen waren. Zij zijn ook heel lief, en bij Brian kun je zelfs je hand in de mond steken, hij zal niet bijten, maar ik zal dat toch maar niet doen.Er zijn ook een paar babys, die kun je aanraken als je maar oppast voor de moeders.Als je door de gangen loopt moet je wel oppassen, voordat je het weet krijg je een kool tegen je kop. Een keer vloog er een tinnen watermok door de gang. Je moet hier altijd op je hoede zijn. Heb nog zoveel meer te vertellen, maar stop er nu toch mee.Het is trouwens heel warm hier, ruim boven de 30 graden. Lekker he, Judith!!Heel veel groetjes en ik hoop iets van jullie te lezen.Annelies.Ik vergeet Katleen. Jullie zijn zeker welkom. Ik weet hier natuurlijk nog niet veel, maar waarschijnlijk kun je slapen waar ik ook ben. Volgens mij kost het 30 dollar per dag. De mensen hier zijn heel aardig.Je kunt ook bellen. tel van general manager is 0977336710, project manager,Innocent,0979270156.Ik zal het in ieder geval zo doorgeven.Moet nu echt stoppen. Misschien straks nog even tijd.

  • 04 November 2008 - 11:08

    Petra (St. AAP):

    Hallo Annelies,

    Erg leuk om al je belevenissen zo te volgen. En het 'geweld' van de chimps is herkenbaar daarom houden wij hier in Almere ook altijd veilige afstand.

    Heel veel plezier,
    Petra


  • 04 November 2008 - 11:23

    Michael:

    Hoi,
    eindelijk nieuws, Heb geprobeert te bellen maar telefoon is in gesprek ( zondag) of doet helemaal niets.Gisteren heeft Linda Lady naar dierenarts gebracht want eet niet en verzwakt zienderogen. Ik kon niet want er kwamen klanten. Vanmorgen gebeld . Dierenarts weet niet wat er aan de hand is. Gaat nog bloedonderzoek doen.
    Ziet er dus niet goed uit.
    Zit nu op school te werken. Kus Michael.

  • 04 November 2008 - 13:52

    Ursula Steiger:

    lees met veel interesse je berichten, annelies. beb all weer nieuwsgierig op het verfolg. goede gezondheit en heel veel interessante belevenissen en groetjes.

  • 04 November 2008 - 15:35

    Linda De Vries:

    Hoi Annelies,
    leuk om je verhalen te lezen!! ben blij dat sandy's cage wordt gebouwed. Maar ligt de bouw nu stil? En hoe is het met de bachelors op de ophanage? Wordt er wel eens enrichment gedaan? Hangt de enrichmentmanual nog in de caravan? Hoop je snel weer te spreken en geniet van je tijd bij de chimps!!!
    liefs linda

  • 04 November 2008 - 16:10

    Richard En Hedwig:

    Hoi Annelies,

    Super om zo op de hoogte te blijven van alles wat je beleeft!

    Nog heel veel plezier gewenst met de chimps, hier is het koud en mistig dus geniet ook van het weer!

    Richard volgt de verkiezingen in Amerika met spanning!
    We hopen dat Obama wint..

    Groetjes
    Richard en Hedwig

  • 04 November 2008 - 22:57

    Dominique:

    Hi Annelies,
    Wat leuk om iets van je te horen. Ik probeer t me helemaal voor te stellen. Ik moest hard lachen om die vliegende kool (grappig zoals je t schreef) maar kan me voorstellen dat t behoorlijk indrukwekkend is en soms ook een beetje eng of wennen aan de emoties en gedrag van de chimps. Maar wat klinkt t bijzonder. Hoor graag meer!
    Veel groeten en veel succes en mooie momenten,
    Lieve groeten, Dominique

  • 05 November 2008 - 07:13

    Laura:

    Dapper ding. Dat je dit allemaal onderneemt! Wauw!Hoop dat je leerzame geweldige ervaring opdoet. Leef een beetje met je mee vanuit een herfstig nederland.
    Groetjes van Laura

  • 05 November 2008 - 20:57

    Ank En Dick:

    Geweldig Anneliesom je verslag van je belevenissen te volgen en niet in de hokken gaan hoor!! Heel veel plezier en geniet er maar van stoere!
    Gr. Ank en Dick

  • 05 November 2008 - 21:02

    Tonnie En Fer:

    Hallo Annelies,

    Super om je berichten te lezen. Sommige dingen begrijp ik niet maar dat ligt zeker aan ons. Ben onder de indruk van je avontuur. Geniet ervan.

    Hartelijke groeten
    Tonnie en Fer en... natuurlijk ook van Dusty en Ringo.

  • 05 November 2008 - 23:09

    Ridgway:

    Hallo Annelies

    Leuk, je levensavontuur. Ik besef dat jij mijn apenspel nooit hebt gezien. Misschien dat ik dat ooit eens met mijn oud lijf kan laten zien.
    Ook grote hier aan de preases.

  • 07 November 2008 - 15:35

    Linda:

    Hoi Annelies!

    Klinkt echt heel erg leuk daar! En je krijgt de groetjes van iedereen hier thuis en ook van de dierenartsassistente en klanten die ik gesproken heb bij de dierenarts..

    Lady doet het nog steeds niet zo goed volgens Michael.. Hopelijk komt ze er snel boven op! :(

    Ik ga nu ook bijna inpakken, zo spannend! :)

    Veel plezier daar nog! En ben benieuwd naar het volgende berichtje..

    Groetjes! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Lusaka

Limbe Wildlife Centre

Recente Reisverslagen:

26 Februari 2009

Fuzzytravel.com

18 December 2008

Volgende bestemming bekend!!

29 November 2008

fotoos

25 November 2008

Ben weer thuis en heb het koud!!

24 November 2008

Over 1 uurtje wordt ik opgehaald!
Annelies

N/aankuse wildlife sanctuary in Namibia.Deze keer geen chimpansees, maar een heleboel andere dieren.Leeuwen,luipaarden,wilde honden,(tamme) cheetaas,(tamme) jonge bavianen, meerkatten,wilde katten,caracals en een semi tamme jakhals.

Actief sinds 06 Okt. 2008
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 19932

Voorgaande reizen:

06 November 2010 - 07 December 2010

Limbe Wildlife Centre

Landen bezocht: