Ben weer thuis en heb het koud!! - Reisverslag uit Biest-Houtakker, Nederland van Annelies Begas - WaarBenJij.nu Ben weer thuis en heb het koud!! - Reisverslag uit Biest-Houtakker, Nederland van Annelies Begas - WaarBenJij.nu

Ben weer thuis en heb het koud!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annelies

25 November 2008 | Nederland, Biest-Houtakker

Hallo,

Na een relaxte ochtend gisteren ben ik om 17.30 uur in Ndola op het vliegtuig gestapt.Er werd wel verteld dat er onderweg slecht weer werd verwacht en dat heb ik gemerkt ook. Ik ben maar met mijn ogen dicht gaan zitten en het was net alsof ik achter in de truck van Chimfunshi over de weg hobbelde.Het was een klein vliegtuigje en gelukkig ging alles goed, anders zat ik hier natuurlijk niet.De vlucht vanuit Johannesburg, via London naar Amsterdam was rustig. Wel weinig geslapen natuurlijk.Het is wel koud hier, zeg. Ben nu 2 uurtjes thuis en heb ijskoude handen.
Even voor de mensen die de chimps van Chimfunshi kennen. Op 18 nov. schreef ik dat Sandy was ontsnapt. Dat is dus niet zo. Het was een groepje van een stuk of 6 chimps die allemaal buiten liepen.Volgens mij waren het de chimps waar ze de bushwalk mee doen en die waren al snel weer allemaal binnen.Een van hen is naar Innocent toegekomen en heeft hem omhelst. Er zaten 5 andere mannen gehurkt op de grond (eigenlijk moet je horen hoe Innocent het verteld)en de chimp heeft hun 1 voor 1 vanachter bij hun ballen gepakt.Daarna heeft Innocent hetzelfde bij de chimp gedaan en dat was voor de chimp het teken dat alles in orde was. Natuurlijk ging het gepaard met de nodige geluiden.Tot zo ver dus mijn verhalen over Chimfunshi.Ik zal de chimps en zeker ook de mensen daar missen.
Wat mijn volgende reis zal zijn weet ik nog niet, de orang oetans in Indonesisch Borneo lijkt me ook wel wat, of misschien een relaxte vakantie in Australie.In ieder geval hoop ik nog veel van onze mooie wereld te mogen zien.
Iedereen bedankt voor de reacties, de groeten en tot ziens.Liefs,Annelies.

  • 25 November 2008 - 15:02

    Marijke:

    Welkom terug in ons hollands klimaatje.
    gr marijke

  • 25 November 2008 - 15:06

    Eefje:

    Succes met wennen!

  • 25 November 2008 - 16:00

    Hedwig (Goirle):

    Welkom thuis en nu is het weer tijd de kattenlogeetjes te knuffelen. Die hebben in elk geval een warme jas aan en een hoog aaibaarheidsgehalte.
    Groetjes Hedwig

  • 25 November 2008 - 16:51

    Jacqueline:

    Welkom thuis in de kou!

  • 26 November 2008 - 13:55

    Richard En Hedwig:

    Hoi Annelies,

    Het lijkt me een fantastische ervaring die jij hebt opgedaan...
    Chloé, Maxime en ik hopen op het winnen van een loterij en dan willen we ook wel zo'n superreis maken!
    :-)
    hoe gaat het wennen aan Nederland?

    Groetjes
    Hedwig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Biest-Houtakker

Limbe Wildlife Centre

Recente Reisverslagen:

26 Februari 2009

Fuzzytravel.com

18 December 2008

Volgende bestemming bekend!!

29 November 2008

fotoos

25 November 2008

Ben weer thuis en heb het koud!!

24 November 2008

Over 1 uurtje wordt ik opgehaald!
Annelies

N/aankuse wildlife sanctuary in Namibia.Deze keer geen chimpansees, maar een heleboel andere dieren.Leeuwen,luipaarden,wilde honden,(tamme) cheetaas,(tamme) jonge bavianen, meerkatten,wilde katten,caracals en een semi tamme jakhals.

Actief sinds 06 Okt. 2008
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 19965

Voorgaande reizen:

06 November 2010 - 07 December 2010

Limbe Wildlife Centre

Landen bezocht: