Chimfunshi Wildlife Orphanage, Zambia - Reisverslag uit Biest-Houtakker, Nederland van Annelies Begas - WaarBenJij.nu Chimfunshi Wildlife Orphanage, Zambia - Reisverslag uit Biest-Houtakker, Nederland van Annelies Begas - WaarBenJij.nu

Chimfunshi Wildlife Orphanage, Zambia

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annelies

07 Oktober 2008 | Nederland, Biest-Houtakker

Hallo allemaal,
Over 3 weken is het weer zo ver. Ik vertrek dan naar Zambia voor bijna 4 weken.Deze keer geen rondreis, maar ruim 3 weken naar de chimpansees van Chimfunshi.Chimfunshi is een opvangcentrum voor chimpansees in het noorden van Zambia.Waarschijnlijk zal ik niet veel kunnen mailen. De dichtsbijzijnde stad is Chingola, ongeveer 70 km over een niet al te beste weg. Je schijnt er 3 uur over te doen.Een keer per week kun je achterop een vrachtwagentje tussen en bovenop de boodschappen meehobbelen naar de stad om inkopen te doen en snel even te internetten als er tijd voor is.Ik weet natuurlijk niet of ik er zin in heb om wekelijks mee te rijden, maar ik zal wel zelf moeten zorgen dat ik wat te eten krijg.Ik weet dat het geen luxe vakantie zal zijn, maar ik verheug me erg op het weerzien met de chimpansees.Groetjes,Annelies.

  • 07 Oktober 2008 - 13:04

    Marijke:

    Veel plezier!

  • 07 Oktober 2008 - 14:34

    Jacqueline:

    Geweldig fijne reis toegewenst!

  • 07 Oktober 2008 - 14:37

    Petra:

    Hopelijk heb je een leuke tijd bij de chimpansees! Klinkt spannend...
    Groetjes

  • 07 Oktober 2008 - 15:55

    Ronald En Margo:

    we wensen je een fijne reis,en als je terug bent dan komen we even b uurten

  • 07 Oktober 2008 - 15:57

    Sonja:

    Leuk voor jou Annelies,ik wens je een heel toffe reis.
    Zelf vertrek ik op 24 oktober dus we zijn ongeveer gelijk weg.
    Misschien kunnen we na onze reis eens een 'ontmoetingsdag' afspreken?
    Gtjes Sonja

  • 07 Oktober 2008 - 19:07

    Linda:

    Hoi Annelies,

    Arme Michael en Odin zeg.. die zullen jou wel weer ontzettend gaan missen.. Moet hij weer leven op opwarmmaaltijden :p
    Je reis klinkt nog steeds erg leuk en ik krijg ook steeds meer zin om te gaan! Nou, tot zover het berichtje.. Ik kom binnekort wel weer even langs.. :)

    Groetjes!

  • 07 Oktober 2008 - 21:26

    Richard En Hedwig:

    Hoi Annelies,
    Wij wensen je een goede reis en hopen dat je zult genieten van het weerzien met de chimpansees!
    Groetjes ook van Koetje die jaloers is dat je goede zorgen dan voor de chimpansees zijn:-)

  • 08 Oktober 2008 - 20:07

    Carla Van Beers:

    Hoi Annelies,
    Leuk hoor ik hoop dat ze je nog herkennen!!
    Een ritje van 3 uur ben je inmiddels toch wel gewend???? Je zorgt maar dat we wat van je horen hoor....misschien met rooksignalen?!?!? haha

  • 13 Oktober 2008 - 07:33

    Rose Marie:

    Leuk joh, Annelies. Heel veel plezier met je voorbereidingen en tot een berichtje vanuit Chimfunshi.
    liefs, Rose

  • 13 Oktober 2008 - 08:42

    Dick En Ank:

    Hoi Annelies, geweldig dat je deze vrijwilligersreis gaat maken, echt iets voor jou. Heel veel plezier en succes met de voorbereiding.
    Groetjes Dick en Ank

  • 14 Oktober 2008 - 09:27

    Yvon En Jan:

    Hoi Annelies,
    Precies een reis voor jou. Als we dan ook nog eens terug denken aan Mgamba eiland, ga jij een geweldige reis beleven. Veel plezier!
    Gdroetjes Jan en Yvonne

  • 16 Oktober 2008 - 06:36

    Marjo:

    Wat leuk om weer wat vanje te horen en heel veel plezier met deze spannende trip. Neem je veel pakjes instant noodles mee??? Hoef je niet zo vaak de hobbelweg te nemen.Laat je niet door Billy the hippo onder de voet lopen he!Kan iedereenvrijwilliger worden daar of moet je hiervoor speciaal kontakt opnemen met de organisatie? OP hun site zie ik er niks over staan.
    Heeeeeeeeel veel plezier!

  • 16 Oktober 2008 - 14:32

    Eefje:

    Leuk om zo op de hoogte te blijven van je chimpansee-avonturen!
    Succes met de voorbereidingen en....ik lees het wel!

    groetjes Eefje

  • 17 Oktober 2008 - 07:41

    Hannie:

    Hoi Annelies,
    Deze reis van jou lijkt mij een heel bijzondere ervaring. Geniet van het contact met de chimpansees en de mensen daar! Ik ben nu al benieuwd naar je verhalen als je weer terug bent. Goede reis.
    Liefs van Hannie en Loesje

  • 26 Oktober 2008 - 20:28

    Dominique:

    Hi Annelies!
    Wens je een geweldige reis!!! Ben echt heel benieuwd. Groetjes!

  • 28 Oktober 2008 - 04:56

    Loek:

    Ik wens je een heel goede reis, en daarginds, tussen mijn broertjes en zusjes, heel veel plezier. Geef de kleintjes maar een knuffel van mij.
    Loek

  • 30 Oktober 2008 - 11:18

    Hedwig (uit Goirle):

    Hi Annelies,
    Dat betekent dat je nu ongeveer (30 oktober) daar moet zijn. Ik hoop dat alles een beetje aan je verwachtingen voldoet en dat je er lekker kunt werken tussen de chimps.
    Veel plezier en kom tzt veilig terug in Biest.
    Groetjes Hedwig

  • 31 Oktober 2008 - 15:03

    Richard En Hedwig:

    Als het goed is ben je nu in Chimfunshi!
    We hopen dat je het er prima naar je zin hebt en kijken naar je berichten uit!
    Groetjes
    Richard en Hedwig

  • 31 Oktober 2008 - 15:03

    Richard En Hedwig:

    Als het goed is ben je nu in Chimfunshi!
    We hopen dat je het er prima naar je zin hebt en kijken naar je berichten uit!
    Groetjes
    Richard en Hedwig

  • 01 November 2008 - 17:08

    Linda :

    Hoi Annelies!

    Bedankt voor je kaartje :) ! Het is hier idd lekker koud nu.. Maar voor mij nu ook nog maar even, voor ik ook naar het warme weer toega.. Pff, de stress begint nu wel te komen zeg!

    Wordt tijd voor een nieuw berichtje op je site, zodat we weten wat je daar allemaal meemaakt..

    Veel plezier!


  • 02 November 2008 - 21:50

    Katleen:

    Ik ben lid van een Belgisch ortopedisch team dat van 7 tot 21 november 2008 in Inbenga, Luanshya niet ver daar vandaan opereert. Wij zouden in het weekend van 15 november de chimpansees willen bezoeken. Kan jij iets meer vertellen over rondleidingen en logiemogelijkheden?

  • 04 November 2008 - 10:01

    Michael:

    De apen zijn soms leuke dan mensen .... geniet er van (ook de groetjes van Ria, Beauty en Madammeke)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Biest-Houtakker

Limbe Wildlife Centre

Recente Reisverslagen:

26 Februari 2009

Fuzzytravel.com

18 December 2008

Volgende bestemming bekend!!

29 November 2008

fotoos

25 November 2008

Ben weer thuis en heb het koud!!

24 November 2008

Over 1 uurtje wordt ik opgehaald!
Annelies

N/aankuse wildlife sanctuary in Namibia.Deze keer geen chimpansees, maar een heleboel andere dieren.Leeuwen,luipaarden,wilde honden,(tamme) cheetaas,(tamme) jonge bavianen, meerkatten,wilde katten,caracals en een semi tamme jakhals.

Actief sinds 06 Okt. 2008
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 19964

Voorgaande reizen:

06 November 2010 - 07 December 2010

Limbe Wildlife Centre

Landen bezocht: